Yazılım Fikrimizi Nasıl Koruruz?
Eğitim İçeriği
- Temel Kavramlar
- Sözleşmelerde Üzerinde Durulması Gereken Maddeler
- Sorumluluk Sınırlaması, Cezai Şart, Öngörülemeyen Haller, Hizmet Durdurma
- Taraflar Yükümlülüklerine Ait İlkeler
- Bilişim Ve Teknoloji Şirketlerine Ait Ürün Ve Hizmet Sözleşmesi Türleri
- Saas Sözleşmeleri
- Freelance Geliştiriciler İle Sözleşmeler
- Sipariş Üzerine Geliştirilen Sözleşmeler
- Paket Olarak Geliştirilen Yazılımlara Ait Sözleşmeler
- Yazılım Bakım Ve Destek Sözleşmeleri
- SLA – Bakım Ve Destek İle İlgili Sözleşmeler
- Projenin Bir Üçüncü Şahsa Satışının Özet Sözleşmesel Süreci
- Sözleşme Sonrası İşleyen Süreç
- Genel Uyuşmazlık Türleri, İspat, Delil Ve Çözümler
- Örnek Sözleşmelerin İncelenmesi
- Emsal Mahkeme Kararlarının Değerlendirilmesi
Amaç
Ülkemizde bilişim ve teknoloji alanında büyük AR-GE yatırımları yapılmakta ve bu yatırımın geri dönüşü için beklenti yüksektir. Ticarileşmenin önemli konularından birisi de geliştirilen ürün üzerindeki haklar, sözleşmeler, pazarlama koşulları, kişisel verilerin doğru kurgulanmasıdır. Üretilecek ürünün veya verilecek hizmetin hukuka uyumluluğu, etkilerinin analizi fikir kadar önemlidir. Önleyici hukuk çalışmalarının da en önemli bölümü eğitimlerdir. Bu sayede hukuksal bir problem haline gelebilecek husus daha işin başlangıcında doğru yönlendirme fırsatı yakalanmaktadır.
Eğitime Kimler Katılabilir
Bilişim ve teknoloji şirketlerinde yöneticiler, girişimcilik faaliyetinde bulunan veya bulunmak isteyen, bilişim hukukuna ilgi duyan, yazılım sektöründe faaliyet göstermek isteyen öğrenci veya çalışanları hedef almaktadır.