BAŞTA İHTİYATİ HACİZ OLMAK ÜZERE TAHSİLAT GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞEN ÖNEMLİ UYGULAMALAR! - Sistem Global Danışmanlık
Sistem Global Danışmanlık 7524 Sayili Kanunla Vergi̇ Usul Kanununda Yapilan Deği̇şi̇kli̇kler Ve Bu Deği̇şi̇kli̇kleri̇n Yürürlük Tari̇hleri̇
7524 SAYILI KANUNLA VERGİ USUL KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE BU DEĞİŞİKLİKLERİN YÜRÜRLÜK TARİHLERİ
6 Ağustos 2024
Sistem Global Danışmanlık Eylül'De Kisa Vadeli̇ Si̇gorta Kollari Pri̇m Orani Artacak!
EYLÜL’DE KISA VADELİ SİGORTA KOLLARI PRİM ORANI ARTACAK!
14 Ağustos 2024
Sistem Global Danışmanlık 7524 Sayili Kanunla Vergi̇ Usul Kanununda Yapilan Deği̇şi̇kli̇kler Ve Bu Deği̇şi̇kli̇kleri̇n Yürürlük Tari̇hleri̇
7524 SAYILI KANUNLA VERGİ USUL KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE BU DEĞİŞİKLİKLERİN YÜRÜRLÜK TARİHLERİ
6 Ağustos 2024
Sistem Global Danışmanlık Eylül'De Kisa Vadeli̇ Si̇gorta Kollari Pri̇m Orani Artacak!
EYLÜL’DE KISA VADELİ SİGORTA KOLLARI PRİM ORANI ARTACAK!
14 Ağustos 2024

BAŞTA İHTİYATİ HACİZ OLMAK ÜZERE TAHSİLAT GENEL TEBLİĞİNDE DEĞİŞEN ÖNEMLİ UYGULAMALAR!

Sistem Global Danışmanlık Başta İhti̇yati̇ Haci̇z Olmak Üzere Tahsi̇lat Genel Tebli̇ği̇nde Deği̇şen Önemli̇ Uygulamalar!

Tahsilat Genel Tebliğindeki Değişiklikler Özetle Aşağıdaki Gibidir;

• Vergi ziyaı cezası kesilmesini gerektiren haller ile Vergi Usul Kanununda vergi kaçakçılığı suçunu oluşturan hallere temas eden bir kamu alacağının salınması için gerekli muamelelere başlanmış olduğu takdirde vergi incelemesine yetkili memurlarca yapılan ilk hesaplara göre belirtilen miktar üzerinden tahsil dairelerince teminat istenmektedir. Vergi incelemesi neticelenmeden söz konusu hesaplamanın yapılması ve hesaplanan amme alacağı üzerinden teminat istenmesi gerekmektedir. Teminat istenmesini gerektiren hallerin mevcudiyeti durumunda, borçlu tarafından teminat gösterilinceye kadar beklenilmesi zorunlu olmayıp, gerek teminat olarak verilecek değerlerin haczedilebilmesini sağlamak gerekse teminat istenmesine ilişkin yapılacak tebligatlarda geçecek sürede amme alacağının güvence altına alınmasını temin etmek üzere, ihtiyati hacze ilişkin işlemlere derhal başlanılması gerekmektedir. Ancak vergi incelemesi tamamlandıktan sonra teminat istenmesi ve bu sebeple ihtiyati haciz yoluna gidilmesi mümkün değildir. Tebliğ değişikliği ile bu husus açıkça ortaya konulmaktadır.

• 6183 Sayılı Kanunun 22/A maddesinde bazı ödeme ve işlemler sırasında Hazine ve Maliye Bakanlığına bağlı tahsil dairelerine vadesi geçmiş borcun bulunmadığına ilişkin belge aranılması zorunluluğu getirmeye Maliye Bakanı yetkili kılınmaktadır. Bu yetki çerçevesinde Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinde nakdi olarak sağlanan Devlet yardımları, teşvikler ve destekler nedeniyle yapılacak ödemelerde vadesi geçmiş borcun bulunmadığına ilişkin belge aranılıyordu.

• Diğer taraftan söz konusu madde ile Bakanlığa vadesi geçmiş borcun bulunmadığına ilişkin belgenin hangi kamu alacağı türleri itibariyle düzenlenmesinin belirleme yetkisi verilmiştir. Tebliğ değişikliği öncesinde yıllık gelir, yıllık kurumlar, katma değer, özel tüketim, özel iletişim, motorlu taşıtlar, şans oyunları, damga, banka ve sigorta muameleleri vergileri, gelir ve kurumlar vergisine ilişkin tevkifatlar ve geçici vergiler ile harçlar ve bu alacaklara ilişkin vergi ziyaı cezaları, gecikme zam ve faizleri, vadesi geçmiş borç türleri olarak belirlenmiş iken; tebliğ değişikliği ile kamu alacağının kapsamı Bakanlığa bağlı tahsil dairelerince tahsil edilen tüm amme alacakları olarak genişletilmiştir.

• Söz konusu madde kapsamındaki ödemelere ilişkin vadesi geçmiş borcu bulunmadığına ilişkin belgeyi arama yetkisi ödemeyi yapan kurumun 5018 sayılı Kanun kapsamına giren kurum niteliğinde olması halinde ilgili kurumların muhasebe birimlerine verilmekteydi. Tebliğ değişikliği ile bu yetki bu kurumların harcama birimlerine de (muhasebe birimlerinin sorumlulukları saklı kalmak kaydıyla) verilmektedir.

• Tebliğ değişikliği ile vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belgeyi aramadan ödeme yapanlara ve işlem tesis eden kurum ve kuruluşlara, borçlunun bağlı olduğu takibe salahiyetli tahsil dairesince kesilecek  idari para cezası 2023 yılı için 20.092 TL ve 2024 yılı için 31.837 TL olarak belirlenmiştir.

• Anayasa mahkemesi kararı ile ödeme emrine açılan davalarda borçlunun haksız çıkması halinde istenen itirazı reddedile amme alacağının %10 ‘u oranında haksız çıkma zammı iptal edilmiş olup, söz konusu iptal çerçevesinde tebliğde yer alan haksız çıkma zammı tebliğden çıkarılmıştır.

• 6183 sayılı Kanunda elektronik ortamda haciz zaptının düzenlenebileceğine ilişkin düzenleme çerçevesinde açıklamalar yapılmıştır.

• Tebliğ ile haczedilen gayrimenkullerin satışında ilanın şekline ilişkin değişiklikler yapılmıştır.

• Tebliğ değişikliği ile haczedilen gayrimenkullerin elektronik ortamda satışında ilanın gazetede yayımlanması zorunluluğu kaldırılmıştır.

Her türlü soru ve görüşleriniz için bizlere info@sistemglobal.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Şirketinizin Kuruluşundan Globalleşmesine Kadar Her Adımda Sizinle Birlikte Yürüyoruz…