HAMLE – DİJİTAL DÖNÜŞÜM ÇAĞRISI AÇILDI!
30 Eylül 2021İSTİRAHATLİ OLAN SİGORTALILARIN ÇALIŞMADIĞINA DAİR BİLDİRİM ZORUNLULUĞU DEVAM ETMEKTEDİR
4 Ekim 2021Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı’nın İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin usul ve Esaslar Hakkında Tebliğin Yürürlükten Kaldırılmasına Dair Tebliği 30.09.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı.
Yeni tebliğ ile “İstirahatlı Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” bugün itibariyle yürürlükten kaldırılmıştır.
30.09.2021 tarihi itibariyle yapılacak işlemlerde sigortalının istirahatli olduğu dönemde çalışmadığına dair bildirim girişi, https://uyg.sgk.gov.tr/vizite/welcome.do internet adresinde yer alan “Çalışmadığına Dair Bildirim Giriş Sistemi” üzerinden yapılmayacaktır.
Yeni uygulamada istirahatli günlerde çalışılmadığına dair bildirim, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinde eksik gün nedeni “01- istirahat” seçilerek” ve Beyanname Düzenleme Programında (BDP’de) istirahat süresinde çalışmamıştır kısmından “Evet” seçilerek yapılacaktır.
30.09.2021 tarihli Resmi Gazete’yi okumak için tıklayın!
Her türlü soru ve görüşleriniz için bizlere info@sistemglobal.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Bilgiyi Tecrübeyle Güce Dönüştürüyoruz…